Des del meu punt de vista, hi ha tres formes per aconseguir ingressos extra a través de la teva pàgina web.
De fet, n’hi ha molts altres dels que t’explicaré en aquest article, però aquests tres, són els que considero més efectius!!
Resumint (molt) el secret són els continguts, generar confiança i autoritat, una feina dura al principi, però que després la web treballa en solitari, aportant ingressos, a vegades, més importants que el mateix negoci.
T’interessa saber-los? Som-hi!!
Introducció
Busca a Google “guanyar diners per internet” i et sortiran infinitat d’articles amb idees de tota mena, però la majoria de resultats no podran ser aplicats al teu negoci.
Aquí tens alguns exemples del que et proposen:
- Guanyar diners amb enquestes pagades.
- Venent espais de publicitat d’Adsense.
- Botiga online de productes físics.
Deixem això de les enquestes pagades, que només serveix per riure una estona, perquè els Ads (publicitat dins la teva web) generin ingressos interessants, et caldria una web amb mils de visites diàries i les botigues online poden ser una continuïtat del negoci físic, però dependent del producte, pot costar molt vendre.
Evidentment hi ha excepcions, però en la majoria de casos vendre productes físics no és la millor opció.
Tot allò que hagi de ser enviat, tingui costos de devolució, atenció al client, etc. Serà car de mantenir, de manera que necessitaràs vendre molt i amb bons marges.
Des d’un punt de vista més efectiu, les tres vies d’ingressos més interessants que hi ha són les següents:
- La venda de serveis.
- La venda de productes físics o digitals de tercers (Afiliacions).
- La venda dels teus propis productes digitals (Infoproductes).
Veiem-ho més detalladament:
Venda de serveis
Aquesta és de les vies més ràpides per generar ingressos per Internet.
Només cal tenir coneixements sobre alguna cosa que solucioni els problemes o necessitats d’altres persones. Si soluciones problemes, sempre hi haurà algú disposat a pagar per una solució.
És igual que siguis psicòleg, fisioterapeuta, programador, advocat, o especialista en qualsevol disciplina de màrqueting, dissenyador, programador, metge, etc.
L’únic que necessites és portar trànsit qualificat a la teva web, mostrar els serveis que ofereixes i esperar que t’arribin les sol·licituds d’informació.
Vendre serveis és més rendible que vendre productes. No has d’emmagatzemar res, no hi ha despeses d’enviament, no s’ha d’invertir en estoc…
Tot i això, els serveis també tenen els seus inconvenients:
- No escalen. Tens un nombre finit d’hores disponibles i, per tant, arribat un cert punt no podràs guanyar més amb la venda de serveis.
- Necessites generar autoritat, tenir bona reputació. La barrera més gran per a algú que es planteja adquirir serveis per Internet és la confiança, així que necessitaràs treballar molt en aquest sentit.
- Si no aconsegueixes posicionar-te com un referent al teu camp no podràs cobrar tarifes elevades.
Però, en conjunt, i malgrat aquestes limitacions, la venda de serveis és una de les teves opcions més realistes, sobretot al principi.
Si ofereixes serveis et recomano que:
- Concretis molt el servei que ofereixes, que puguis tenir les eines de pressupostos, correus, documents… preestablert-tes i que no et generin més feina de la necessària. Si a cada client que t’arriba li has de fer un “vestit a mida”, perdràs temps i ingressos.
- Especialitza’t i domina alguna tècnica o servei a la perfecció. L’especialització et permetrà oferir serveis de més qualitat i posicionar-te com a especialista.
- Treballa la teva marca personal. Per posicionar-te com un referent al teu camp necessites transmetre confiança, transparència, honestedat i autoritat. La xarxa és molt freda i has de trencar aquesta barrera com més aviat millor. I això s’aconsegueix escrivint un bloc, enviant una butlletí regularment, publicant testimonis de clients o companys de professió, fent una pàgina “sobre mi” que transmeti els teus valors professionals i personals, publicant fotos teves…
Venda de productes físics o digitals de tercers (Afiliacions)
El màrqueting d’afiliació consisteix bàsicament en:
- Analitzes, recomanes o fas un tutorial d’una eina o producte d’un tercer.
- L’usuari fa clic en un enllaç, que porta incrustat un codi de seguiment, i que porta a una altra web on pot comprar el producte en qüestió.
- Si el lector compra el producte a la web del fabricant, aquest et paga una comissió per la venda realitzada.
Amazon, per exemple, té programa d’afiliats, així que pots analitzar qualsevol producte que hi hagi a la seva web, posar enllaços d’afiliat a les entrades i cada vegada que els teus visitants acabin comprant allà tu t’emportaràs una comissió.
Has vist mai pàgines de l’estil de: comprarunalavadora.com ?
Fixa’t com funcionen:
Et fan un anàlisi de les X millors productes Y del mercat, si fas clic en un dels botons de compra, veuràs com et porten al web d’Amazon i si en compres una, Amazon paga una comissió a la web d’origen.
100% de beneficis, sense despeses d’estoc, sense responsabilitat per part teva i a més a més, són productes escalables, et porta la mateixa feina vendre’n 1 que vendre’n 1.000 unitats. Pots vendre infinits productes de tercers, així que, com més volum de visites de la teva web, més ingressos. No hi ha sostre.
No tot és Amazon, hi ha moltes possibilitats i moltes pàgines que ofereixen comissions interessants, jo mateixa et proposo productes en algun article, que si el compres, guanyo una petita comissió. Ho faig honestament, tampoc recomanaria articles sense cap valor i només pel benefici, això a la llarga em perjudicaria.
Així que per tenir èxit amb aquest tipus d’estratègies, necessitaràs credibilitat i autoritat perquè els teus lectors segueixin els teus consells i adquireixin els productes que suggereixes, així que hauràs de treballar la teva marca personal com si venguessis serveis i ser molt rigorós i treballar amb productes i serveis de qualitat, que aportin molt valor als teus usuaris.
Venda de productes digitals pròpis (Infoproductes)
La gallina dels ous d’or. El fenomen a internet en aquests moments. Però que no tothom està aplicant. Així que encara ets a temps de desmarcar-te de la competència.
Si tens coneixements avançats sobre una matèria, pots vendre’ls, així de simple.
Anem a veure’n un exemple, posem que domines l’art de fer sabons artesanals, i fas:
- Un ebook econòmic (uns 7€) sobre “Sabons artesanals, tot el que necessites saber”
- Un curs en vídeo amb metodologia per fer sabons, receptes úniques i tècniques avançades (uns 60€).
- Un programa formatiu per a professionals del sector que vulguin digitalitzar (com tu) els seus coneixements (a partir de 300€).
D’aquesta manera rendibilitzes els teus coneixements i experiència de manera molt més escalable que no pas donant serveis.
Aquests continguts, només els has de produir una vegada i quan ja estiguin a la venda, tots els ingressos que generis a través seu seran gairebé passius.
Si vens 10 ebooks a 7€ cada mes, estaras genearnt 70€ d’ingressos extra, però ¿I si la teva web comença a captar un volum alt de visites i comences a vendre’n 50, 100 o més unitats al mes?
Aquest model de negoci ja l’estan implantant professionals de tots els sectors i en els casos més humils els suposa un ingrés extra que complementa la via principal d’ingressos, que generalment és la venda de serveis.
Però moltes vegades, i no de manera excepcional, aquests ingressos s’estan convertint en la via principal d’ingressos de l’emprenedora.
Quin és el millor mètode per implantar aquest model de venda de producte escalable i generar ingressos cada cop més generosos?
- Generar tràfic a la web
- Blog de continguts
- Canal de Youtube
- Xarxes Socials
- Captació d’emails dels usuaris i enviar butlletins periòdicament
Com atraure tràfic a la web
La majoria de llocs que puguis consultar, et recomanaran que per aconseguir visites a la web has de:
- Tenir un blog de continguts.
- Una bona estratègia SEO.
- Treballar les Xarxes Socials.
Evidentment, són tres armes poderoses, però el seu efecte és a llarg termini. Aplica-les, sí! Donaran resultats, però no seran immediats.
Principalment per 2 motius:
- Al principi el teu bloc tindrà molt poques entrades i cap autoritat, així que no aconseguiràs posicionar-te a Google per més que treballis el SEO de la teva web.
Una web amb SEO ben treballat, pot trigar uns 6 mesos a posicionar bé a Google. - Els perfils a les Xarxes Socials, comencen amb molt pocs seguidors, bàsicament amics i familiars, que no són públic qualificat.
El públic qualificat és aquell disposat a comprar el teu producte. Aquest tipus d’usuaris qualificats, trigaran a arribar i seguir-te, no els obtindràs de la nit al dia. Així que perquè les XXSS et portin una quantitat de trànsit important, necessitaràs molt de temps.
Com automatitzar la captació d’emails
Veiem el que molts saben, però només fan alguns, tot i que cada cop s’aplica més, així que posa’t les piles que funciona!
Mentre tu fas altres tasques, la web s’encarregarà d’atraure, fidelitzar, promocionar i vendre els teus serveis.
Aquí va la fórmula que farà treballar la teva pàgina 24x7x365
- Atracció de trànsit cap a la teva web
Ja ho hem vist al punt anterior, només vull recordar-te que les visites arriben, se’n van i no tornen, així que fes per aconseguir el seu email i poder contactar amb ells més endavant.
- Captació d’emails
Tota l’estratègia d’automatització estarà basada en el correu electrònic i els autoresponders, així que necessitaràs un lead magnet que sigui atractiu per al teu públic objectiu.
El lead magnet pot ser un ebook, un videotutorial, un podcast, etc.
Necessites eines d’email marketing com ConverKit, MailChimp o Maileray (n’hi moltes més)
El cas és que utilitzaràs un plugin com Elementor PRO per afegir formularis de subscripció a la teva web i el vincularàs amb un proveïdor de màrqueting triat, que s’encarregarà de gestionar tots correus.
- Lliurament del regal
Quan l’usuari et deixa l’email tu has d’enviar-li el regal que li vas prometre a canvi.
D’això s’encarrega l’eina d’email marketing amb la que decideixis treballar, tu no has d’enviar els correus. Queda tot automatitzat.
4. Fes enviaments de manera constant
A diari, setmanalment, cada 15 dies, tria un interval que s’adapti a la teva feina, no et comprometis a enviar informació setmanal si després no t’és possible.
En aquests enviaments, posa-hi contingut de valor, fes-te un lloc entre els professionals més cotitzats, dirigeix als usuaris a la web. Dona consells, ensenya eines, soluciona problemes…
Aquí és molt important que el títol sigui cridaner i que no passi desapercebut i tingui un punt d’intriga, has d’aconseguir que l’usuari entri amb ganes de saber més coses.
L’embut de vendes
A partir d’aquí, que passarà.
- La gent visita la teva web i un percentatge…
- Se subscriurà a la teva llista, d’aquests uns quants…
- Arribaran a obrir els correus on els presentes novetats, ofertes, eines…
- Faran clic a l’enllaç que els porta a la pàgina web, així que amb una mica de sort, algú…
- Comprarà el teu producte.
Veiem-ho amb números:
- 1000 persones visiten la teva web.
- 20 d’aquestes persones (2%) es donen d’alta amb el Lead Magnet.
- 10 (50%) obren el correu electrònic amb el link a la web o pàgina de venda del teu curs online.
- 4 dels que obren l’email (40%) fan clic a l’enllaç.
- 1 dels que arriben a la pàgina de venda (30%) compra el teu producte de 120€.

Com veus a l’exemple en cada etapa vas perdent gent pel camí, és normal, el sistema funciona així.
I abans que pensis de vendre un sol producte després d’haver rebut 1000 visites és una mica escàs, et convido a que pensis el següent:
Si una web rep unes mil visites al dia, si vengués un curs de 120€ per cada mil visites, com hem vist a l’exemple, estaria venent aproximadament un curs al dia, cosa que al final de mes serien 30 cursos i per tant…
Aquest sistema estaria donant 3600€ al mes amb pilot automàtic.
Com ho veus?
D’acord, potser mil visites al dia et semblin moltes ara mateix, però encara que tinguessis la quarta part estaries guanyant més de 900€ al mes de manera automàtica.
El més important no és el trànsit que tinguis, sinó el nombre de subscriptors que siguis capaç de captar.
De fet, si dupliquessis qualsevol dels percentatges que hem vist a l’exemple anterior estaries duplicant els teus ingressos a igual nombre de visites:
- 1000 persones visiten la teva web.
- 40 d’aquestes persones (4%) es donen d’alta al Lead Magnet.
- 40 (40%) obren el correu electrònic amb el link a la pàgina de venda.
- 20 dels que obren l’email (20%) fan clic a l’enllaç.
- 2 dels que arriben a la pàgina de venda (10%) compra el teu producte de 120€.
Per això és més important el teu nombre de subscriptors i el que facis amb ells, que no pas el volum de visites en si.
L’únic que hes de tenir en compte és que l’èxit d’aquesta estratègia depèn en gran mesura del lead magnet que ofereixis.
Aquest ha de complir dos requisits imprescindibles:
- Ha de ser realment útil al teu client ideal.
- Ha de ser l’avantsala d’un producte o un servei de pagament que suposi una evolució natural.
Com veus, la clau és oferir un ganxo que sigui percebut com una cosa valuosa i que alhora faci de pont cap al teu producte de pagament.
Si t’ha agradat aquest article i vols donar la teva opinió o fer alguna consulta, deixa un comentari, estaré encantada de llegir-te i ajudar-te si puc.