Què val una web?

Aquesta és una pregunta recurrent, me la fan sovint, la resposta és sempre “depèn

Fa temps que volia escriure sobre el tema i deixar clars aquests depèn i començar a concretar en la mesura que em sigui possible.

Tenint en compte els objectius que et marquis, necessitaràs un tipus de pàgina web o un altre, el seu preu pot ser molt diferent en cada cas. Anem a veure-ho!

Quin valor pot aportar una pàgina web professional al teu negoci? 

Què esperes obtenir-ne?

-Visibilitat?
-Clients potencials?
-Vendes directes?

Una pàgina web professional pot tenir un impacte molt positiu en un negoci, al final de l’article t’explicaré un cas.

WordPress

Comencem amb la base. El gestor de continguts (CMS), que és l’aplicació que et permet publicar i administrar els continguts d’una pàgina web de forma fàcil i intuïtiva.

N’hi ha molts, WordPress és el més conegut, el més utilitzat i amb el que treballo sempre. Però també et poden sonar Joomla!, Drupal… i molts d’altres.

PER QUÈ TREBALLO AMB WORDPRESS?

  • Perquè està constantment actualitzat
  • És molt flexible
  • Té una gran comunitat de professionals creant contingut contínuament.
  • És intuïtiu i fàcil de gestionar
  • És gratuït

WordPress s’instal·la directament a l’allotjament del servidor (Hosting).

La contractació del servidor i del domini és una de les primeres despeses que tindràs. Aquest preu no acostuma a estar inclòs en el pressupost d’una pàgina web, es considera una despesa externa a la programació de la pàgina.
Depenent del servidor i de l’extensió que triïs pel domini (.com, .net, .cat…), el preu oscil·larà entre 70 i 120€ a l’any.

Tens més informació de hostings i dominis a l’article del blog: Què és un hosting i per què el necessito?

 

WORDPRESS.ORG O WORDPRESS.COM?

Si et poses a buscar informació sobre WordPress a Google, segurament en trobaràs de dos tipus molt diferents, el .com i el .org.

En aquest article parlo en tot moment de wordpress.org. Aquest, és el que trobaràs als servidors a punt per instal·lar-te a l’allotjament contractat, i el que recomano al 100%.

L’altre, el .com, és un servei, creat per un dels fundadors de WordPress. T’ofereix la possibilitat de fer-te la teva pàgina, en el seu pla més bàsic, de forma totalment gratuïta (domini i hosting, també).

Si estàs començant i no pots invertir econòmicament en una web, és una opció vàlida, però tingues en compte aquests punts:

  • El domini que et donen és amb terminació wordpress.com, així que no el podràs personalitzar.
  • El teu lloc tindrà anuncis que no podràs eliminar i pels quals no rebràs cap comissió.
  • Hi ha poques opcions de personalització, tant en el tema que s’ha d’instal·lar com el programari, les opcions són poques.
  • Tots aquests punts es poden solucionar, pagant un pla més avançat, Premium o Business. Però al final surt més car que l’opció de WordPress.org. 

Si vols una comparativa més a fons de les dues opcions, et deixo aquest article de Webempresa on t’ho expliquen molt bé. 

Diferencias entre WordPress.com y WordPress.org

Quin tipus de pàgina web necessites i amb quin objectiu la vols?

Quin objectiu t’has proposat aconseguir amb la teva pàgina web?

-Donar més visibilitat al teu negoci?
-Arribar a més clients potencials?
-Aconseguir vendes directes des de la pàgina web?

Depenent de l’objectiu hauràs d’invertir més o menys en el projecte de la teva pàgina web. Com més inversió, més resultats, és així.

Si tens clar l’objectiu, veiem quin tipus de pàgina encaixa amb el teu projecte. N’existeixen de molts tipus, cada una amb les seves peculiaritats i costos diferents.

WEB CORPORATIVA

Aquest tipus de pàgina web, està indicada per petites empreses i autònoms. Acostumen a tenir una estructura senzilla.

  • L’objectiu és tenir, bàsicament, presència a internet.
  • Inclouen la informació bàsica de l’empresa
  • Catàleg digital per consultar els productes o serveis.
  • Secció de contacte

Si l’empresa aposta per una estratègia digital més potent i vol donar una funció més enllà de tenir un aparador a internet, la pàgina web també pot comptar amb:

  • Una estratègia de continguts. Blog.
  • Captació de leads i campanyes d’Email Marqueting.
  • SEO
  • CopyWriting
  • Reserves online
  • Compres online

El preu variarà en funció de la complexitat de la pàgina.

BLOG O PÀGINA DE MARCA PERSONAL

Les pàgines web enfocades a l’emprenedoria digital, acostumen a tenir una estratègia de continguts i unes automatitzacions que ajuden a minimitzar la feina de l’autònoma. Per tant, tenen més eines i cal valorar estratègies de màrqueting que ajudin a posicionar i captar leads de possibles clients potencials.

Algunes de les eines, han de ser de pagament (PRO) si es vol treure el màxim rendiment a la web. La compra, instal·lació i configuració d’aquestes eines encareixen el preu final de la pàgina.

BOTIGA ONLINE

Aquest tipus de pàgines web, estan carregades de funcionalitats i integracions. A part del disseny bàsic de la web, requereix una sèrie de tasques més laborioses i complicades com:

  • Configuració i integració d’una passarel·la de pagament
  • Alta i configuració de plataformes de facturació (Stripe o Paypal)
  • Emails sobre les compres, enviaments, seguiments…
  • Plataforma d’enviaments
  • Pàgines de productes
  • Etc.

Pots trobar pressupostos que inclouen la pujada d’un nombre mínim de productes individuals, però la resta queden pressupostats a part, si no ho vols fer tu.

WEB DE SUBSCRIPTORS

Parlo de plataformes web amb continguts privats per a subscriptors, com una acadèmia online o similar.

Aquest tipus de pàgina també és complexa a l’hora de desenvolupar-se,  a part ha de tenir una sèrie d’eines que sumen en el seu preu final.

És el tipus de pàgina que pot donar un retorn econòmic important i escalable, on la inversió és del tot recomanada si el producte és de qualitat.

Què influeix en el preu d’una pàgina web?

Damunt del preu base que pot tenir una pàgina web, cal sumar-hi algunes opcions necessàries (o no) que influeixen en el preu final.

  • Funcionalitats

    No és el mateix una pàgina web estàtica, que únicament mostra informació, que una web que permet publicar diferents tipus de contingut, que necessiti filtrar informació o que interactui amb l’usuari.

    • Formularis de contacte
    • Formularis de subscripció 
    • Passarel·la de pagament
    • Reserves online
    • Accés d’usuaris
    • Captació de leads + integració d’Email Marketing
    • Idiomes
    • Agenda digital
    • Filtres de contingut/productes/serveis
    • etc
  • Grandària de la pàgina web

    No tindrà el mateix preu una web amb 5 pàgines bàsiques (Inici, Serveis, Blog, Qui som i Contacte) que una pàgina web amb estructura complexa amb 20 o 30 pàgines.

  • Renovació de web o partim de 0?

    En aquest cas, redissenyar o millorar una pàgina web existent, és molt més car, que fer-ne una començant de 0.

  • Qualitat del disseny

    No es tracta de valorar si és bonica o no, sinó de si la dissenyadora ha tingut en compte aspectes com la usabilitat o l’estructura de la informació, aspectes clau per millorar considerablement l’experiència d’usuari, que influeixen molt en l’eficàcia de la pàgina web.
    La qualitat es paga també.

  • Proveïdor de hosting i domini

    En aquest camp hi ha molta varietat de preus, però recomano buscar qualitat per sobre de tot si no vols patir problemes amb el servidor. Si t’interessa saber-ne més, t’ho explico tot a l’article sobre hosting i domini publicat al blog.

  • Altres consideracions

    Algunes d’aquestes opcions són obligatòries, d’altres no, però si la pàgina que necessites ha de ser la base del teu negoci, hauràs d’invertir-hi.

    • Textos legals. Són obligatoris, pots copiar-los i adaptar-los d’altres pàgines? Poder, podries, però no és legal, cal que estiguin adaptats al teu contingut, a la teva pàgina i sector, si no vols problemes i alguna multa escandalosa. 
      Preu aproximat dels textos legals, configurar-los a la web, instal·lar i configurar el programa per Cookies, a partir de 300€.
    • SEO. Varietat de tècniques aplicades a la web, que tenen per objectiu augmentar-ne la visibilitat als cercadors, posicionant la pàgina web als llocs superiors de la pàgina de resultats.
      Preu a partir de 1.000€
    • Copywriting. Sedueix i ven més amb els textos de la teva pàgina.
      A partir de 1.000€
    • Manteniment. Tingues la web en perfecte estat de salut i fuig dels problemes tècnics.
      A partir de 15€/mes un manteniment tècnic bàsic
    • Fotografia. Una bona imatge és clau, ven més i dona molta professionalitat a la web. 
      A partir de 300€

Quin preu té una pàgina web?

En aquestes taules et faig un preu aproximat del que et pot costar una pàgina web en aquests moments, treballant amb professionals autònoms (freelance), o fent-la tu mateixa (Opció 1 i 2).

El preu que et pot cobrar una agència és molt superior, però també t’oferirà un paquet de productes molt més complet i global. 

OPCIÓ 1 - WEB GRATUÏTA

WordPress.com

Tot gratuït. Pots fer la web tu mateixa. A YouTube pots trobar infinitat de tutorials que t’ensenyaran com fer-ho, a més a més, és fàcil i intuïtiu.

TEMPS INVERTIT

Depèn del grau d’implicació i habilitat de la usuària.
Entre 15 i 30 dies.

RESULTAT

Web vàlida si no tens pressupost, poc personalitzable i sense domini al teu nom. Per començar està molt bé.

Si el negoci funciona i es vol millorar la pàgina, el millor és passar-se a WordPress.org i fugir d’aquí. Al final pot sortir més car i menys rendible que les altres opcions.

OPCIÓ 2 - WEB BÀSICA 70-120€ a l'any

Pàgina feta per tu mateixa i amb eines de WordPress.org.

Necessitaràs domini (10/20€ any)
I hosting (60/100€ any)

Optant per tema i pluguins gratuïts.

TEMPS INVERTIT

Depèn del grau d’implicació i habilitat de la usuària.
Entre 1 i x mesos.

RESULTAT

Web vàlida si tens un pressupost baix.
És ampliable i es pot actualitzar amb eines PRO a mesura que es pugui.
No pot arribar a un nivell professional ni buscar treure-li molt rendiment, ja que els coneixements de la usuària no són específics per fer-la rendible.

OPCIÓ 3 - WEB PROFESSIONAL a partir de 700€

Pàgina feta per una dissenyadora/desenvolupadora professional.

Domini (10/20€ any)
Hosting (60/100€ any)

Tema PRO inclòs en el preu
Plugins gratuïts i PRO

TEMPS INVERTIT

Depèn de la complexitat de la pàgina i el nivell de personalització, però si parlem d’una pàgina corporativa, per exemple, podria estar operativa en 15 o 20 dies, sempre que la desenvolupadora disposi de tot el material (imatges, textos, vídeos…) a l’inici del projecte.

RESULTAT

Pàgina web perfectament optimitzada pel seu propòsit. Imatge i resultats professionals.

Despesa o inversió?

Comt’he comentat al principi, aquí et deixo el cas que volia explicar-te:

Una noia que té un centre d’estètica va posar-se en contacte amb un company, estava facturant uns 3.000€ al mes aproximadament. Va demanar-li que li fes una web “senzilla”, només volia tenir presència a internet, sense més aspiracions.

El company, dissenyador i desenvolupador web, li va recomanar que invertís una mica més i que inclogués:

  • un bloc (amb consells, rutines, productes… cosmètics)
  • una agenda per demanar consulta virtual en línia
  • un lead magnet (e-Book descarregable gratuït a canvi del correu electrònic)
  • contractés una campanya de màrqueting en línia durant 3 mesos. 
  • e-Book descarregable de pagament

Total pressupost: 2.300€

La clienta va acceptar la proposta.

D’això han passat uns 9 mesos, la noia està facturant uns 800€ al mes a través de la seva web gràcies al fet que ofereix cursos en línia, consultes virtuals i ha redactat un e-book descarregable de 10€. A més, ha millorat la reputació i la facturació mensual al centre, que ha pujat a 3.600€ de mitjana.

Et sembla que 2.300€ hagi estat un preu car tenint en compte el que ha obtingut?

Al meu entendre hauria estat molt més car pagar 500€ per una web estàtica i perduda a les pàgines internes de Google i amb poques visites, potser alguns clients i amics al principi, després ni això.

Això sí que hauria estat una despesa innecessària.

Conclusions

Pots tenir una pàgina web penjada a Internet, on a vegades, hi accedeix algun client per veure a quins horaris fas o si tens un producte/servei que necessita, i si la tens actualitzada, pugui trobar, amb sort, la informació que necessita.

O pots tenir una pàgina web visible, automatitzada, que capti clients, vengui els teus productes les 24h del dia i sigui una porta d’entrada de diners al teu negoci.

El disseny d’una pàgina, bona i eficient és costós, però és una aposta d’inversió que han fet moltes empreses que coneixien el valor i el retorn que una web podia aportar al negoci. I tu, quina importància li dones al teu projecte?

Tens opcions de sobres, algunes més econòmiques i senzilles, d’altres més cares i resolutives, però el que està clar, és que la pàgina web, no ha de ser un projecte de futur, perquè a Internet, cal ser-hi ja, tu tries com.

No cal dir, que si la teva idea de negoci és digital i la pàgina web ha de ser l’entrada principal de clients, no escatimis en recursos ni costos, treballar amb eines gratuïtes, o intentar fer tu (o el cunyat de torn) la feina amb tutorials de YouTube, només et farà perdre temps i diners, els resultats no seran professionals i no obtindràs els resultats esperats.

Tu decideixes, però la millor recomanació que puc donar-te és que si pots, contractis una agència, una dissenyadora o desenvolupadora web que et faci una pàgina web professional. 

Com ho veus? Penses que és car? Creus que és una despesa o una inversió necessària?

Explica-m’ho als comentaris d’aquí sota i et respondré encanada!!

Deixa un comentari